eexi.nl
Melbournestraat 66
3047BJ Rotterdam
Nederland
Veelgestelde vragen
Bestellen en Betalen
Hoe plaats ik een bestelling?
Je kan ieder uur van de dag shoppen via onze webshop. Als een product niet op voorraad is, dan is het mogelijk om een emailnotificatie te ontvangen zodra deze weer op voorraad is.
Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?
Wij spitsen ons op heel Europa en daarom bieden we zo veel mogelijk betalingsmogelijkheden. De volgende betalingsmethodes zijn geactiveerd:
IDeal
Bancontact
SOFORT Banking
Paypal (rekening of creditcard)
Mocht jouw voorkeursmethode er niet bij staan, geef ons dan een seintje en wellicht kunnen we deze voor je activeren.
Zijn mijn betalingsgegevens veilig?
Wij verwerken je betaling met behulp van Multisafepay. Dit bedrijf is compleet PCI-DSS gecertificeerd. In de volksmond betekend dit dat ze voldoen aan alle veiligheidsnormen voor kaartsystemen.
Bovendien zijn ze ook GDPR compliant, dit houdt in dat al jouw informatie zo anoniem mogelijk wordt behandeld en uitsluitend op vertrouwde Nederlandse data centrums wordt opgeslagen.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Dit hangt af van de snelheid van onze medewerkers en ophaaldiensten. Als we jouw bestelling op tijd uit de opdrachten kunnen halen dan is het uiteraard mogelijk om deze aan te passen of te annuleren.
Om snel geholpen te worden raden we je aan om ons te bellen of te WhatsAppen!
Wanneer jouw bestelling al in het verzendproces zit dan zal je deze moeten retourneren, de retourkosten worden dan ingehouden op de terugbetaling.
Verzending en Tracering
Naar welke landen verzenden jullie?
Wij kunnen uw pakket in heel Europa bezorgen. Afhankelijk van de bestemming zijn er meerdere vervoerders mogelijk waaronder DHL, DPD en PostNL.
Kan ik mijn verzendadres veranderen?
Als jouw brief of pakket nog niet is opgehaald, dan is het altijd mogelijk om je adres te veranderen. We raden je aan om ons direct te bellen als je een wijziging wilt doorgeven.
Wij zullen wel altijd om een schriftelijke bevestiging vragen, dit doen we om typefouten te voorkomen en jouw identiteit te verifiëren. Je reageert hiervoor simpelweg op je orderbevestiging met de gewijzigde adresgegevens.
Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
We maken gebruik van verschillende vervoerders. Wanneer je een bestelling plaatst krijg je te zien welke keuzes er zijn. Afhankelijk van het gewicht en de bestemming worden de volgende opties getoond:
PostNL Brievenpost: Kleine bestellingen in Nederland die door de brievenbus kunnen. Er zit geen Track & Trace op de brieven. De brieven worden om de dag gepost.
Deutsche Post: Brieven met Track & Trace die bezorgd worden in heel West Europa. Deze post wordt iedere dag meegenomen en wordt vaak binnen een week verwerkt en bezorgd.
DHL: Kleine pakketjes worden normaliter binnen een dag bezorgd in Nederland en België.
DPD: Grotere pakketten worden binnen enkele dagen bezorgd in heel Europa. Als je niet thuis bent, dan heb je een week de tijd om het pakket alsnog op te halen bij een servicepunt in jouw buurt.
PostNL: Pakketten met handtekening voor ontvangst worden verzonden met PostNL. De levertijdsindicatie is zichtbaar tijdens het bestelproces.
Speciaal vervoer: Voor extra grote artikelen schakelen we gespecialiseerd vervoer in. Zo worden al onze Fatbikes en stadsfietsen vervoerd met een busje of direct vanuit een extern distributiecentrum.
Wat zijn de verzendkosten?
Kijk ook voor deze vraag naar de beschikbare verzendmethodes tijdens het afronden van je bestelling. De kosten variëren van land tot land en zelfs tussen vervoerders.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Kijk bij het afronden van je bestelling naar de omschrijving van de verzendmethode. De levertijd is namelijk verschillend per vervoerder en bestemming.
Wij verwerken bestellingen gedurende de hele (werk)dag. Bestellingen die zijn geplaatst voor 14:00 's middags worden vrijwel altijd dezelfde dag nog verstuurd.
Retourneren en Omruilen
Wat is jullie retourbeleid?
Als webshop bieden we jou gegarandeerd een retourtermijn van 14 dagen. Dit is wettelijk vastgelegd. Dat is soms nog best krap als je geen tijd hebt. Daarom heb je bij ons een bedenktijd van 30 dagen in plaats van 14.
Wat wel belangrijk is om te weten is dat producten die getest zijn niet altijd volledig worden vergoed. Wij verminderen de terugbetaling met de helft mits:
De verpakking gescheurd of kapot is of ontbreekt.
Het product duidelijk gebruikssporen heeft.
Bovendien zijn er ook producten uitgesloten van vergoeding:
Vieze producten worden nooit vergoed.
Hygiëne producten worden alleen vergoed als deze niet zijn gebruikt en nog in de originele gesealde verpakking zitten.
Help, ik heb het verkeerde product ontvangen!
Super vervelend, je hebt het verkeerde product ontvangen of besteld. We gaan je natuurlijk zo snel mogelijk helpen om alsnog het juiste product te ontvangen.
Als je zelf een verkeerde keuze hebt gemaakt, dan kan je op eigen kosten het product retourneren. Wij sturen je na ontvangst van het oude artikel het juiste product op en verrekenen indien nodig het verschil in prijs.
Als wij een fout hebben gemaakt dan bieden we altijd aan om het product gratis om te ruilen voor het juiste artikel.
In beide gevallen kunnen we je een retourlabel opsturen, dit kan goedkoper zijn dan wanneer je deze zelf aanschaft.
Mijn bestelling is beschadigd of onvolledig aangekomen
In zeldzame gevallen gaat er iets fout tijdens transport en kan het voorkomen dat jouw pakket of brief beschadigd aankomt. Indien mogelijk raden we je altijd aan om de bezorging af te wijzen, deze komt dan vanzelf weer terug bij ons, waarna wij je vergoeden of een nieuwe bezorgpoging doen. Dit gaat altijd in overleg.
Mocht je er na ontvangst achter komen, dan vragen we je om foto's te maken van het pakket en de inhoud en niks weg te gooien. Dit wordt als bewijslast gebruikt in een onderzoek bij de vervoerder. Wij zullen dit vervolgens afhandelen.
Mijn bestelling is nooit aangekomen, wat nu?
Wij zullen altijd uit gaan van de Track & Trace informatie van de vervoerder. Als deze informatie in strijd is met jouw ervaring dan zal er een officieel onderzoek worden gestart. We zullen met jou samenwerken om dit zo goed mogelijk op te lossen, echter kan dit uit onze ervaring meerdere weken duren.
PostNL Brievenpost is hierop een uitzondering, aangezien zij niet beschikken over Track en Trace. We raden je daarom altijd aan om een vervoerder te kiezen met Track & Trace.
Overige vragen
Hoe contacteer ik jullie klantenservice?
We zijn iedere werkdag van de week aanwezig op kantoor. Je kan ons het beste bereiken tussen 09:30 en 17:00.
Stuur een mailtje naar [email protected] en we reageren vaak binnen een dagdeel.
Helaas is dit nog niet mogelijk. We kunnen eventueel wel jouw pakketje afleveren op een servicepunt zodat er thuis niemand achter komt. Neem even contact met ons op voordat je de bestelling plaatst en dan zorgen wij voor een discrete afhandeling.
Doen jullie aan kortingsacties of promoties?
Houd onze koopjeshoek in de gaten of lees onze blog voor tijdsgebonden promoties. Deze worden om regelmatig bijgewerkt.
Wat is WebwinkelKeur?
Dit is een onafhankelijk platform dat wij gebruiken om reviews te verzamelen van onze klanten. Zo weet je gegarandeerd dan onze klantscore echt is!